Såh, hva nå Gustavo?!


Det gikk kun tre uker fra jeg ga muntlig beskjed til jeg hadde min siste arbeidsdag i Computas, uten en ny jobb å gå til. I dag står jeg med et lukket kapittel bak meg og et hav av muligheter foran meg.

Så hvor går ferden nå?

Read the English version on Linkedin.

lego_relativityI Computas lærte jeg Corporate-verdenen å kjenne. Kombinert med min tidligere gründer-erfaring fra FreeCode sikter jeg meg inn på Corporate Innovation, altså styrt innovasjon innenfor et etablert selskap/konsern.

Think Big, Start Small, Learn Fast!

Innovasjon dreier seg om å tørre å feile 9 ganger før man treffer blink på den 10-ende. Et selskap med litt størrelse kan kjøre 10-15 slike initiativer i parallell og dermed sikre posisjonen sin i fremtiden.

Den teknologiske revolusjonen skjer nå!

Disruptive teknologi som Bitcoin og Blockchain er i ferd med å revolusjonere bankvesenet. Robotics er i ferd med å bli dagligdags hvor selvkjørende biler vil være en realitet ila de 5 neste årene. 3D-printing til produksjon av varer i hjemmet ditt, droner til varelevering, ekspertsystemer som hjelper kunnskapsarbeidere med å ta raskere og bedre beslutninger. Det sies at om 10 år vil over halvparten av dagens jobber ha forsvunnet, og mange nye områder ha oppstått. Alt dette er drevet av teknologi!

Det jeg bringer til bords er solid teknologiforståelse,  god forretningsteft og pågangsmot. Jeg er analytisk, hardt arbeidende og konkluderer anbefalinger basert på fakta. Jeg bryr meg om menneskene rundt meg og evner å skape et positiv og kreativt arbeidsmiljø.

Jeg kan best bidra til utviklingen av et selskap som allerede har omfavnet innovasjon som overlevelsesstrategi. Schibsted, Telenor og Norgesgruppen jobber slik. For å ikke nevne IBM, Microsoft og Google.

I tiden som kommer vil jeg kontakte mange i nettverket mitt, og det kan godt hende at nettopp du er en av de jeg ønsker å slå av en prat med. Dersom jeg ikke gjør det og du mener at vi burde snakke sammen, så ber jeg deg om å slå på tråden!

Legg igjen en kommentar